Research
confirms that foods with a low glycemic index
or foods that help regulate blood sugar levels
are most suitable for those on low-sugar diets.
A prime example of such a food is the ginseng
berry. Ginseng berry extract helps maintain
healthy blood glucose levels to aid in diabetes
treatment. Ginsenoside Re, which is found in
ginseng berry, is a potent anti-diabetic.
Furthermore, a study by Tokyo
Noko University shows that mulberry leaves help
prevent or retard the development of diabetes.
The American Diabetes Association hails soy
as an ideal source of protein for diabetics.
Experts point out that soy contains a unique
phytochemical called isoflavone that can improve
blood glucose levels.
Recent studies indicate that
some high-fiber foods can help control blood
glucose levels as the roughage slows the absorption
of carbohydrates and prevents surges in blood
sugar. Also an increase in fiber increases the
viscosity of gastrointestinal contents which,
in turn, retards gastric emptying and slows
the absorption of glucose. Many studies reveal
that cactus can help control the absorption
of glucose and help lower blood glucose levels.
Besides its high nutritional value and benefits
to the immune system, cactus has been found
to help stabilize the blood glucose levels of
diabetics, with significant effects especially
in long-term use. |